Ing. Slávka Hocká

Profesní medailonek:

Garantka působí jako konzultant a lektor již od roku 2001, nejprve jako zaměstnanec předních konzultačních společností, později (od roku 2007) jako OSVČ. V současnosti spolupracuje jako projektový koordinátor ve Vyšší odborné škole sociálně právní a jako projektový manažer pro projekt Inovace VOV – sociálně pedagogická oblast.

Aktivní výuce ve škole se věnuje od roku 2005, kdy začala spolupracovat jako tutor s britskou The Open Univerzity, v roce 2007 dokonce vedla akademický tým této distanční univerzity v České republice. Dohlížela přitom na překlady a úpravy materiálů pro české prostředí, koordinovala proces hodnocení studentských praxí a rozvoj dovedností tutorů.

Garantka se zaměřuje na vzdělávání formou zážitkových aktivit a případových studií, podílela na přípravě MBA programu Univerzity Jana Amose Komenského, kde stále vede několik kurzů. Vyučuje i na univerzitě RFCA v Almaty (Kazachstán) a na české Vysoké škole ekonomické. Podílela se i na výuce a zavádění systému řízení kvality do výuky na české pobočce Univerzity of Northern Virginia.

Oblasti formativního hodnocení se garantka věnovala na dvou úrovních – jako vedoucí akademického týmu a tutorka v The Open Univerzity, kde je systém formativního hodnocení a poskytování zpětné vazby studentům velmi propracovaný a je základním nástrojem zlepšování. Garantka systém nejen používala, ale sama byla školitelem tutorů a měla na starosti kontrolu a zlepšování kvality hodnocení. Garantka formativní hodnocení dále využívá při své výuce. Výhodou tady byla znalost hodnocení podle metodik EFQM, CAF nebo CMMI, které všechny využívají prvků formativního hodnocení na úrovni řízení organizací, hodnocení a sebehodnocení, a které garantka využívala v desítkách podniků při své poradenské manažerské praxi.

Zlepšování školství se věnovala i v několika projektech při své konzultační praxi, kde řešila analýzu výkonnosti škol a sociálních služeb v rámci projektu zvyšování institucionální kapacity ve městě Šternberk nebo v projektu zavádění sebehodnocení a kurikulární reformy v několika obcích na Jesenicku v letech 2009-2012.

Při svojí manažerské a konzultantské praxi se věnovala především rozvoji kompetencí týmů, vedla množství školení a workshopů v různých oblastech podnikání i ve veřejné správě. Garantka je certifikována pro řízení projektů v metodice Prince 2, medtodiku využívá jak při řízení vlastních projektů, tak ve vzdělávání pro zadávání a řízení projektové príce se studenty v MBA a na VŠE.

Oblasti vzdělávání k inkluzi se věnuje od roku 2013 kdy začala řídit projekt chodicilide.cz, který si klade za cíl bourat bariéry mezi lidmi s postižením a bez něj. V roce 2013 se podílela na přípravě metodiky zážitkových workshopů do škol, v roce 2014 metodicky vedla návrh výstavy Naše cesta, která zážitkovou formou edukovala 54 000 dětí a dospělých v oblasti vzájemného soužití a tolerance. Výstava byla velmi pozitivně hodnocena a hojně navštěvována právě studenty a učiteli středních, vyšších odborných a vysokých škol jako doplnění jejich odborné výuky. V rámci zážitkové výstavy garantka školila lektory zážitkového vzdělávání s různým typem zdravotního postižení, odborně vedla i několik workshopů zaměřených výhradně na učitele a asistenty v oblasti inkluze dětí se zdravotním postižením v běžných školních třídách. Na výstavu navazovaly vzdělávací a zážitkové aktivity v rámci kampaně a Filmového festivalu v Karlových Varech v roce 2016.

Původně technické vzdělání garantka již při studiu na vysoké škole doplňovala pedagogickým vzděláním na Masarykové ústavu vyšších studií v Praze. Od roku 2013 se věnuje zájmově studiu psychoterapie a od roku 2016 prochází psychoanalytickým výcvikem v Institutu aplikované psychoanalýzy.

Od roku 2019 provozuje vlastní praxi zaměřenou na psychoanalytické poradenství, kde poskytuje především dlouhodobé doprovázení osob se psychickým nebo zdravotním postižením nebo jinou sociální stigmatizací a podporu mladých dospělých s traumatizující zkušeností při vstupu do života.

Vzdělání:

    • 2016 – dosud Praha, IAPSA, psychoterapeutický výcvik v psychoanalýze
    • 2012 – 2016 Brno, zájmové studium Psychologie v poradenství
    • 2004 – 2005 Praha, The Open University Business School, Profesionální diplom v managementu, roční program zaměřený na řízení výkonnosti a změn
    • 1992 – 1994 Praha, Masarykův ústav vyšších studií, pedagogické studium zakončené státní zkouškou z pedagogiky a psychologie, umožňující výuku technických předmětů na školách vyššího stupně
    • 1989 – 1994 Praha, České vysoké učení technické, Fakulta elektrotechnická, obor ekonomika a řízení elektrotechniky a energetiky se zaměřením na dopravu a spotřebu energií
    • 1985 – 1989 SOU DP Praha, obor mechanik-elektronik

Relevantní praxe:

  • Aktivity v oblasti výuky a vzdělávání:
      • 2017 - dosud Příprava a realizace kurzů v rámci DVPP i mimo něj. Specializace na kurzy v oblasti projektové výuky, manažerských dovedností a inkluze. Spolupráce na odborných aktivitách projektu Inovace VOV.
      • 2019 – dosud Příprava e-learningových podkladů pro manažerské předměty v sociálně pedagogických oborech realizovaných v rámci projektů Inovace VOV.
      • 2013 – dosud Výuka předmětu Řízení služeb veřejné správy pro VŠE v Praze.
      • 2008 – dosud Univerzita Jana Amose Komenského – výuka předmětů Risk management, Strategy, Operations, Decision making a ICT management na MBA programu univerzity a RFCA Almaty.
      • 2007 – dosud Výuka a příprava kurzů jako Balanced scorecard v praxi, Příprava komplexních nabídek, Controlling a reporting, Analýza procesů, Řízení konzultačních projektů apod.
      • 2013 – 2016 Řízení a metodické vedení projektu chodicilide.cz – mediální a edukační kampaně pro podporu inkluze lidí se ZP. Školení týmů, metodické vedení návrhy a řízení projektů v oblasti vzdělávání k inkluzi.
      • 2007 – 2013 Výuka předmětu Projektové plánování, financování a controlling (podle PMBOOK) na MBA kurzu Univerzity of Northern Virginia (UNVA). Výuka dalších předmětů jako je Human resource management, Strategy, Operations, Small business management a na MBA a BSc programu.
      • 2005 – 2010 Tutor distančního diplomového kurzu Řízení výkonnosti a změn na The Open Univerzity Business School, UK. V roce 2008 vedení akademického týmu v Praze.

Profesní zkušenosti:

  • 2019 – dosud Vedení vlastní praxe psychoanalytického poradenství a mentoringu pro vybranou skupinu klientů
  • 2017 - dosud Příprava a realizace kurzů v rámci DVPP i mimo něj. Specializace na kurzy v oblasti projektové výuky, manažerských dovedností a inkluze. Spolupráce na odborných aktivitách projektu Inovace VOV.

03/2007 – dosud

  • Nezávislý konzultant a lektor. koordinátor projektů VOŠSP a projektový manažer projektu Inovace ve vzdělávání – sociálně pedagogická oblast.
  • Vedení a realizace projektů především v oblasti zvyšování výkonnosti, ve školství, veřejné správě i komerčních podnicích. Zaměření na motivaci a rozvoj manažerských a týmových dovedností, školení měkkých dovedností. Vedení workshopů v rámci tříletého projektu „zavádění sebehodnocení a kurikulární reformy v několika obcích na Jesenicku“ v letech 2009 – 2012.

07/2013 – 2016

  • Nadace Sirius – manažerka projektu chodicilide.cz. Vedení sociální a vzdělávací kampaně chodicilide.cz, která má za cíl měnit postoj veřejnosti vůči dětem i dospělým s různým typem zdravotního postižení.

03/2004 – 02/2007 Logica CMG, s.r.o. (Konzultant a operační manažer)

06/2001 – 03/2004 KPMG Česká republika, s.r.o. (Konzultant)

07/1999 – 05/2001 Reckitt Benckiser (ECR & TM manager)

10/1994 – 06/1999 Nestlé Čokoládovny, a.s.