"Provázání projektů s učivem a hodnocením žáků"
Kurz z cyklu Projektová výuka prakticky a s nadhledem
Kurz z cyklu Projektová výuka prakticky a s nadhledem
Jak zajistit, aby práce studentů přinesla výsledky odpovídající záměru - splnila očekávání daného předmětu.
Hlavním vzdělávacím cíle cyklu "Projektová výuka prakticky a s nadhledem" je podpořit učitele ve využívání projektových metod výuky, které využívají přirozený potenciál žáků, podporují kreativitu, zájem o studium a rozvíjejí jejich sociální a studijní kompetence.
modul "Provázání projektů s výukovými cíli" má účastníkům poskytnout účastníkům informace, nástroje a metody pro propojení projektového způsobu práce s obsahem vyučované látky a technikami, jak zajistit naplnění výukových cílů.
Forma: Prezenční.
Místo konání: Učebna Zenklova 32/28, Praha 8 nebo prostory příslušné školy.
Číslo rozhodnutí o akreditaci: MŠMT- 15546/2018-2-485, platnost do 12.9.2021.
Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci škol - učitelé gymnázií, SOŠ a SOU, VOŠ, případně ZŠ, výchovní poradci, metodici, preventisté, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga, případně nepedagogický personál.
Předpokládaný počet účastníků: 6-12 osob.
Hodinová dotace: 8 x 45 minut.
Cena: 2 500 Kč pro osobu, cena pro skupinu může být upravena dohodou.
Certifikát
všechny moduly jsou samostatně akreditovány jako 8 hodinové kurzy, při absolvování všech tří modulů cyklu je možné získat i certifikát za celý 24 hodinový kurz.
Obsah kurzu
Modul je zaměřen na konkrétní možnosti provázání projektové práce s odbornými předměty a průřezovými kompetencemi žáků. Absolventi budou schopni naplánovat vlastní projekt pro svoje žáky, a přitom maximálně využít jednotlivé fáze řízení projektu pro rozvoj vhodných kompetencí nebo znalostí.
Definice výukových cílů projektu, provázání zadání projektu na cílové znalosti studentů. Diskuse různých typů školních projektů a jejich využití v konkrétních předmětech oborech a věku žáků.
Různé přístupy podpory týmu pedagogem při jednotlivých fázích projektu:
Zahájení projektu – Různé přístupy a posouzení kvality nastavení pracovního projektového týmu. Využití samotné projektové práce s lidmi v různých předmětech a průřezových kompetencích.
Plánování projektu – Jak poznat dobře naplánovaný projekt, jak posoudit kvalitu harmonogramu. Jak využít plánování projektu ve výuce a rozvoji kompetencí.
Finanční řízení projektu – Jak pracovat s rozpočtem, jak odhadovat náklady, řídit finanční rizika a sledovat čerpání rozpočtu projektu (pokud je relevantní). Jak využít finanční řízení projektu v jednotlivých předmětech.
Výstupy – Jak řídit kvalitu a zajistit dosažení výsledků, které budou co nejvíce v souladu se vzdělávacími cíli. Vazba realizace do zadání a hodnocení projektů.
Vyhodnocení projektu – Jak využít vyhodnocení projektu k hodnocení a současně posílení motivace žáků, jak využít samotný proces hodnocení ke shrnutí učiva, zdůraznění relevantních témat a doplnění případných mezer.
Výstup: samostatný certifikát o obsolvování vzdělávání v rozsahu 8h.