"Provázání projektů s učivem a hodnocením žáků"

Kurz z cyklu Projektová výuka prakticky a s nadhledem


Vhodné pro financování z projektu "ŠABLONY"

Jak vytvořit projekt na míru?

Jak zajistit, aby práce studentů přinesla výsledky odpovídající záměru - splnila očekávání daného předmětu.

Hlavním vzdělávacím cíle cyklu "Projektová výuka prakticky a s nadhledem" je podpořit učitele ve využívání projektových metod výuky, které využívají přirozený potenciál žáků, podporují kreativitu, zájem o studium a rozvíjejí jejich sociální a studijní kompetence.

    • modul "Provázání projektů s výukovými cíli" má účastníkům poskytnout účastníkům informace, nástroje a metody pro propojení projektového způsobu práce s obsahem vyučované látky a technikami, jak zajistit naplnění výukových cílů.

Parametry kurzu:

  • Forma: Prezenční.

  • Místo konání: Učebna Zenklova 32/28, Praha 8 nebo prostory příslušné školy.

  • Číslo rozhodnutí o akreditaci: MŠMT- 15546/2018-2-485, platnost do 12.9.2021.

  • Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci škol - učitelé gymnázií, SOŠ a SOU, VOŠ, případně ZŠ, výchovní poradci, metodici, preventisté, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga, případně nepedagogický personál.

  • Předpokládaný počet účastníků: 6-12 osob.

  • Hodinová dotace: 8 x 45 minut.

  • Cena: 2 500 Kč pro osobu, cena pro skupinu může být upravena dohodou.

  • Certifikát

    • všechny moduly jsou samostatně akreditovány jako 8 hodinové kurzy, při absolvování všech tří modulů cyklu je možné získat i certifikát za celý 24 hodinový kurz.

Obsah kurzu

Modul je zaměřen na konkrétní možnosti provázání projektové práce s odbornými předměty a průřezovými kompetencemi žáků. Absolventi budou schopni naplánovat vlastní projekt pro svoje žáky, a přitom maximálně využít jednotlivé fáze řízení projektu pro rozvoj vhodných kompetencí nebo znalostí.

      • Definice výukových cílů projektu, provázání zadání projektu na cílové znalosti studentů. Diskuse různých typů školních projektů a jejich využití v konkrétních předmětech oborech a věku žáků.

      • Různé přístupy podpory týmu pedagogem při jednotlivých fázích projektu:

        • Zahájení projektu – Různé přístupy a posouzení kvality nastavení pracovního projektového týmu. Využití samotné projektové práce s lidmi v různých předmětech a průřezových kompetencích.

        • Plánování projektu – Jak poznat dobře naplánovaný projekt, jak posoudit kvalitu harmonogramu. Jak využít plánování projektu ve výuce a rozvoji kompetencí.

        • Finanční řízení projektu – Jak pracovat s rozpočtem, jak odhadovat náklady, řídit finanční rizika a sledovat čerpání rozpočtu projektu (pokud je relevantní). Jak využít finanční řízení projektu v jednotlivých předmětech.

        • Výstupy – Jak řídit kvalitu a zajistit dosažení výsledků, které budou co nejvíce v souladu se vzdělávacími cíli. Vazba realizace do zadání a hodnocení projektů.

        • Vyhodnocení projektu – Jak využít vyhodnocení projektu k hodnocení a současně posílení motivace žáků, jak využít samotný proces hodnocení ke shrnutí učiva, zdůraznění relevantních témat a doplnění případných mezer.

Výstup: samostatný certifikát o obsolvování vzdělávání v rozsahu 8h.