________________________
________________________
________________________
Martin, student prvního ročníku strojní průmyslové školy, dostal zadání podzimního projektu - Leonardo da Vinci a jeho projekt létajícího muže. Martin měl za úkol zjistit, co projekt znamená, jak na něj Leonardo přišel a proč nebyl úspěšný. Měl přitom spolu se dvěma spolužáky vybrat alespoň tři nejlépe realizovatelné varianty, jak by v dnešní době mohl projekt uskutečnit a jaké parametry by musel létající stroj mít, aby Leonarda unesl. Projekt měl být zpracován do podoby prezentace projektového záměru, kterou bude možné přednést třídě.
Martin, průměrný student, kterého učení příliš nebaví, se díky projektu začetl do internetu a nastudoval si množství informací o vynálezech Leonardo da Vinci a jeho životě. Musel si přitom uvědomit souvislosti a znalosti jeho doby, včetně souvislostí politických.
Hlavním vzdělávacím cílem cyklu "Projektová výuka prakticky a s nadhledem" je podpořit učitele ve využívání projektových metod výuky, které využívají přirozený potenciál žáků, podporují kreativitu, zájem o studium a rozvíjejí jejich sociální a studijní kompetence.