"Projektová výuka prakticky a s nadhledem"



Vhodné pro financování z projektu "ŠABLONY"

Praktický kurz pro pedagogické pracovníky založený na metodice Harvard Business School. 24 hodinový cyklus je složený ze tří samostatných kurzů

________________________

________________________

Martin, student prvního ročníku strojní průmyslové školy, dostal zadání podzimního projektu - Leonardo da Vinci a jeho projekt létajícího muže. Martin měl za úkol zjistit, co projekt znamená, jak na něj Leonardo přišel a proč nebyl úspěšný. Měl přitom spolu se dvěma spolužáky vybrat alespoň tři nejlépe realizovatelné varianty, jak by v dnešní době mohl projekt uskutečnit a jaké parametry by musel létající stroj mít, aby Leonarda unesl. Projekt měl být zpracován do podoby prezentace projektového záměru, kterou bude možné přednést třídě.

Martin, průměrný student, kterého učení příliš nebaví, se díky projektu začetl do internetu a nastudoval si množství informací o vynálezech Leonardo da Vinci a jeho životě. Musel si přitom uvědomit souvislosti a znalosti jeho doby, včetně souvislostí politických.

  • Při vyhledávání možných variant shromáždil množství materiálu, ze kterého musel brzy vyloučit množství nerealizovatelných fantazií. K překvapení rodičů zašel za tetou do letecké továrny a diskutoval tam s jejich konstruktéry. V létě se tam chystá jít na praxi.
  • Dozvěděl se množství informací o letadlech, principech létání a výpočtech plochy křídel. V konečné prezentaci bylo mnohem víc, než by se dalo stihnout vysvětlit během běžné výuky. Žáci nad tím začali debatovat i bez přítomnosti učitele. Prezentace skupinky studentů vyvolala vášnivou debatu a zájem o reálnost různých létajících strojů i super-hrdiny z jejich oblíbených filmů.
  • Spolupráce s kolegy v týmu Martinovi, i přes občasné rozepře, přinesla množství námětů, na které by sám nepřišel. Seznámil se blíže se spolužákem, kterého dříve považoval za podivína a začal se s ním bavit i o přestávkách.
  • Projekt, který zabral jen hodinu výuky, motivoval mnohé studenty ke studiu předmětů materiály, statika, mechanika i matematika a učitelům přinesla množství námětů pro propojení výuky se zajímavými fakty.

Chcete i Vy vědět, jak navrhovat a řídit cílené vzdělávací projekty, které udělají práci za Vás?

Popis kurzu:

Hlavním vzdělávacím cílem cyklu "Projektová výuka prakticky a s nadhledem" je podpořit učitele ve využívání projektových metod výuky, které využívají přirozený potenciál žáků, podporují kreativitu, zájem o studium a rozvíjejí jejich sociální a studijní kompetence.

  • Forma: Cyklus seminářů.
  • Místo konání: učebna Zenklova 32/28, Praha 8 nebo prostory příslušné školy.
  • Číslo rozhodnutí o akreditaci: MŠMT- 15546/2018-2-485, platnost do 12. 9. 2021.
  • Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci škol - učitelé gymnázií, SOŠ a SOU, VOŠ, ZŠ, výchovní poradci, metodici, preventisté, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga, případně nepedagogický personál.
  • Předpokládaný počet účastníků: 6-12 osob.
  • Hodinová dotace: 24 vyučovacích hodin.
  • Odborný kurz je vytvořen jako modulový:
    • Hodinová dotace:
    • modul Základy projektové práce ve výuce
          • Rozsah modulu: 8 x 45 minut. Cena: 21 200 Kč pro skupinu, 2 300 Kč pro jednotlivce
    • modul Provázání projektů s učivem a hodnocením žáků
          • Rozsah modulu: 8 x 45 minut. Cena: 21 200 Kč pro skupinu, 2 300 Kč pro jednotlivce
    • modul Z učitele konzultantem
          • Rozsah modulu: 8 x 45 minut. Cena: 21 200 Kč pro skupinu, 2 300 Kč pro jednotlivce

Proč si vybrat náš kurz "Projektová výuka prakticky a s nadhledem"?

    • Kurz vedou lektorky a lektor s vlastní zkušeností s výukou na školách různého typu, od základní školy po postgraduální vzdělávání dospělých. Díky tomu jsou lektoři schopni přizpůsobit obsah kurzu vybrané škole a provázat práci v kurzu přímo s výukovými cíli dané úrovně školy.
    • Lektoři mají také vlastní zkušenosti v řízení a realizaci projektů v různých oborech, které jim umožňují využívat širokou paletu příkladů projektů, které mají vazbu na běžný život dnešních mladých lidí a pomoci tak identifikovat projekty, které děti zaujmou a podpoří je v rozvoji budoucích pracovních kompetencí.
    • Kurz vychází ze zahraničních materiálů, především z metodiky zpracované pro Harvard Business School. které má světové jméno ve výuce a to především ve výuce formou workshopů, projektů a případových studií. HBS je také jednou z nejaktivnějších univerzit připravující množství případových studií a studijních materiálů pro celý svět.