"Z učitele konzultantem"

Kurz z cyklu Projektová výuka prakticky a s nadhledem


Vhodné pro financování z projektu "ŠABLONY"

Jak se stát pro studenty na projektu partnerem a konzultantem?

Hlavním vzdělávacím cíle cyklu "Projektová výuka prakticky a s nadhledem" je podpořit učitele ve využívání projektových metod výuky, které využívají přirozený potenciál žáků, podporují kreativitu, zájem o studium a rozvíjejí jejich sociální a studijní kompetence.

    • modul "Z učitele konzultantem" pomáhá uvědomit si „měkký“ – sociální rozměr projektové práce a rozvinout základní techniky komunikace, spolupráce, motivování a vedení studentů tak, aby práce na projektech byla pro studenty naplňující a přitom účelná.

Parametry kurzu:

  • Forma: Prezenční
  • Místo konání: Učebna Zenklova 32/28, Praha 8 nebo prostory příslušné školy.
  • Číslo rozhodnutí o akreditaci: MŠMT- 15546/2018-2-485, platnost do 12.9.2021.
  • Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci škol - učitelé gymnázií, SOŠ a SOU, VOŠ, případně ZŠ, výchovní poradci, metodici, preventisté, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga, případně nepedagogický personál.
  • Předpokládaný počet účastníků: 6-12 osob.
  • Hodinová dotace: 8 x 45 minut.
  • Cena: 21 200 Kč pro skupinu, 2 300 Kč pro jednotlivce
  • Certifikát
    • všechny moduly jsou samostatně akreditovány jako 8 hodinové kurzy, při absolvování všech tří modulů cyklu je možné získat i certifikát za celý 24 hodinový kurz.

Obsah kurzu:

Modul je zaměřen především na procvičení konzultačních přístupů pedagoga ke studentům, tak aby dokázal studenty svým chováním podporovat, motivovat i hodnotit a podpořit. Role pedagoga se při projektové výuce liší od běžného přístupu a pro pedagogy bude přínosné si různé způsoby vedení vyzkoušet a naučit se některé techniky pomáhající při konzultacích, směrování a motivaci studentů a celého projektového týmu.

      • Test osobního komunikačního stylu a výukového stylu, možnosti reakcí na různé komunikační styly, manipulace, hry v projektech.
      • Test týmových rolí učitelů a diskuse možností využití různých týmových rolí pro studenty v rámci projektů.
      • Kladení různých typů otázek a otázek a nácvik dalších nedirektivních metod vedení studentů v projektu.
      • Cvičení pozitivní reformulace jako základ pro motivační hodnocení projektů.
      • Závěrečný test, reflexe získaných znalostí a dovedností, rozloučení.

Výstup: samostatný certifikát o obsolvování vzdělávání v rozsahu 8h.