"Zajištění podpory pro studenta a jeho rodinu "
kurz z cyklu "Společně 24h"
kurz z cyklu "Společně 24h"
Díky rozvoji služeb, technologií a individualizaci celé společnosti postupně přibývá dětí, které i při závažném znevýhodnění vyrůstají ve své rodině, a s podporou okolí mohou absolvovat běžné vzdělání, které odpovídá jejich schopnostem.
● Přístup pedagogů a celé komunity školy má prvořadý význam pro rozvoj osobnosti mladého člověka, pro jeho pozdější schopnost zapojit se do běžného pracovního a společenského života. Od druhého stupně základní školy nejsou děti většinu času s jedním třídním učitelem, ale v různých předmětech se setkávají s různými učiteli a členy personálu školy. Škola se tak stává nejen vzdělávací institucí, ale i prostorem pro sociální interakce a komplexní rozvoj osobnosti studenta.
Cílem kurzu je pomoci učitelům moderní školy se zajištěním podmínek pro zapojení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich rodin do života školy a místní komunity.
Hlavním cílem cyklu kurzů "Společně 24h" je podpořit učitele v zapojování studentů se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné výuky i komunity školy. Cílem kurzu je podpora sociální inkluze žáků a studentů, kteří jsou i přes dostatečné intelektové schopnosti ohroženi sociálním vyloučením pro svoji odlišnost a potřebu specifické podpory při zapojování do sociální skupiny dětí.
v modulu akreditovaném pod názvem "Sociálně ekologický model inkluze" se účastníci seznámí se základními principy sociálně ekologického modelu. Účastníci dostanou možnost se zamyslet nad smyslem inkluze z pohledu žáků, rodičů, spolužáků i dalších zainteresovaných osob, seznámí se s různými příklady z praxe, uvědomí si, jaký je rozsah skupin osobností ohrožených sociálním vyloučením a uvědomí si, jaké protektivní faktory běžně využívají nebo využívat mohou.
Dopady předcházející integrace, konkrétní příklady, dopady exkluze v rámci sociálně ekologického modelu, konkrétní příklady.
Identifikace různých typů osobností ohrožených sociálním vyloučením. Shrnutí, doplnění a potom vysvětlení možných způsobů detekce osob ohrožených sociálním vyloučením.
Identifikace zájmů zainteresovaných osob (interaktivní cvičení), smysl inkluze v rámci sociálně ekologického modelu.
Identifikace a hledání způsobů podpory, protektivních faktorů a eliminace rizikových faktorů u jedinců s různými speciálními vzdělávacími potřebami (týmová spolupráce a společné shrnuté a doplnění).
Certifikát
všechny moduly jsou samostatně akreditovány jako 8 hodinové kurzy, při absolvování všech tří modulů cyklu je možné získat i certifikát za celý 24 hodinový kurz.
Forma kurzu: Prezenční.
Místo konání: Zenklova 32,Praha 8 nebo příslušná škola, pro kterou bude kurz pořádán.
Číslo rozhodnutí o akreditaci: MŠMT- 15546/2018-2-485, platnost do 12.9.2021
Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci škol - učitelé gymnázií, SOŠ a SOU, VOŠ, případně ZŠ, výchovní poradci, metodici, preventisté, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga, případně nepedagogický personál.
Vzdělávací cíl: Cílem kurzu je usnadnit úspěšné zapojení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do výuky a do dalších aktivit školy – zkompetentnit pedagogický sbor v oblasti podpory žáků ohrožených sociálním vyloučením z důvodu zravotního postižení.
Předpokládaný počet účastníků: 10 - 20 osob.
Hodinová dotace:
modul 1. akreditovaný pod názvem Sociáně ekologický model inkluze
Rozsah modulu: 8 x 45 minut. Cena 21 200 Kč pro skupinu