"Společně 24h"



Vhodné pro financování z projektu "ŠABLONY"

Praktický kurz pro pedagogické pracovníky vycházející ze sociálně ekologického modelu inkluze. 24 hodinový cyklus je složený ze tří samostatných kurzů.

se znevýhodněním v oblasti psychiky, zvýšenou citlivostí a mimořádným nadáním"


Lektoři: Slávka, Michaela

Stává se to každodenní realitou.

Do jednoho z ročníků přichází nový žák. Je na první pohled zvláštní, do školy ho vozí rodiče a v prvních dnech se pohybuje téměř vždy v přítomnosti dospělého asistenta. Jeho diagnóza je komplikovaná, málokdo z učitelů přesně ví, co znamená a jaký má dopad na jeho vzdělávání, sebeobsluhu, nebo jak tráví volný čas. Nikdo si neumí úplně představit jeho budoucí pracovní pozici. Někteří dokonce pochybují, že mu vzdělání něco přinese, že je ho vůbec schopný. A pokud ano, neměli by to dělat odborníci ve speciální škole? Zpočátku učitelé i žáci našlapují opatrně, přítomnost asistenta je znervózňuje. Zdá se, že projevy žáka a jeho potřeby narušují výuku, dochází k mnoha trapasům a přehmatům. Trvá dlouho, než se situace stabilizuje na nějakém kompromisu.

Jak se v takové situaci zachovat?

      • Jak s takovým žákem zacházet? Kolik toho může zvládnout a kde mu ulevit?

      • Jak ho zapojit do práce třídy? Jak jeho přítomnosti dokonce využít a neuškodit jemu nebo ostatním?

      • Jak mu pomoci zapadnout do kolektivu "puberťáků"?

      • Jak na žáka připravit celou školu - od učitelů, přes žáky, až po provozní personál?

Popis kurzu

Hlavním cílem cyklu kurzů "Společně 24h" je podpořit učitele v zapojování studentů se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné výuky i komunity školy. Záměrem je podpora sociální inkluze žáků a studentů, kteří jsou i přes dostatečné intelektové schopnosti ohroženi sociálním vyloučením pro svoji odlišnost a potřebu specifické podpory při zapojování do sociální skupiny dětí.

  • Forma kurzu: Cyklus seminářů pro kolektiv pedagogů.

  • Místo konání: Příslušná škola, pro kterou bude kurz pořádán.

  • Číslo rozhodnutí o akreditaci: MŠMT- 15546/2018-2-485, platnost do 12. 9. 2021

  • Cílová skupina: učitelé ZŠ, gymnázií, SOŠ a SOU, VOŠ, výchovní poradci, metodici, preventisté, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga, případně nepedagogický personál.

  • Vzdělávací cíl: Cílem kurzu je usnadnit úspěšné zapojení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do výuky a do dalších aktivit školy – zkompetentnit pedagogický sbor v oblasti podpory žáků ohrožených sociálním vyloučením z důvodu zdravotního postižení.

  • Předpokládaný počet účastníků: 10 - 20 osob.

  • Hodinová dotace:

    • modul Sociáně ekologický model inkluze

          • Rozsah modulu: 8 x 45 minut. Cena: 25 200 Kč pro skupinu

    • modul Inkluze bez rozpaků, zážitkový kurz

          • Rozsah modulu: 8 x 45 minut. Cena: 29 200 Kč pro skupinu

    • modul Specifika inkluze žáků se znevýhodněním v oblasti psychiky, se zvýšenou citlivostí a mimořádným nadáním.

          • Rozsah modulu: 8 x 45 minut. Cena: 25 200 Kč pro skupinu

  • Certifikát

    • všechny moduly jsou samostatně akreditovány jako 8 hodinové kurzy, při absolvování všech tří modulů cyklu je možné získat i certifikát za celý 24 hodinový kurz.

Proč si vybrat náš kurz?

  1. Kurz se zaměřuje na skupinu znevýhodnění, které se často objevují v běžných školách, přesto jsou často v kurzech opomíjené - zdravotní a smyslová postižení, mimořádné nadání, psychické poruchy. Tito žáci často absolvují část základního vzdělání ve škole speciální nebo v domácím vyučování, na středních nebo vyšších odborných školách už pro ně není dostatečný výběr oborů, proto přestupují na běžné školy.

  2. Tým kurzu je tvořen lidmi pestrého zaměření - naši lektoři a lektorky mají osobní zkušenost s aktivním životem s různým druhem znevýhodnění. Je tak zajištěn lidský, sebezkušenostní a znalostní přesah. Lektoři smyslu kurzu věří a dobře spolu vycházejí - jejich entuziasmus je nakažlivý.

  3. Kurz je možné financovat z projektu "Šablony".