Podpořte učitele v práci se žáky se specifickými problémy:

    • Učitelé ve výzkumu uvedli, že se jim obtížně daří pracovat s žáky s psychickým onemocněním, poruchami chování a poruchami autistického spektra. Těchto dětí přibývá a poskytovat jim podporu je obecně považováno za velmi náročné. Věříme, že pomůže, když si učitelé osvojí efektivní metody práce s těmito dětmi a rozvinou možnosti spolupráce s externími odborníky, např. s terapeuty, sociálními pracovníky. Tato specifická inkluze žáků vyžaduje koordinovanou multioborovou spolupráci.

    • Situace dětí s mimořádným nadáním je v něčem podobná. Jejich nadání by jim mělo poskytovat výhodu, běžné podmínky a normální nároky, ale neposkytují prostor ani motivaci pro rozvoj jejich mimořádných schopností. Včasná idnetifikace a vhodné vedení těchto žáků může pomoci předcházet frustraci, ztrátě motivace i kázeňským problémům a podpořit rozvoj zdravé osobnosti.

Hlavním cílem cyklu kurzů "Společně 24h" je podpořit učitele v zapojování studentů se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné výuky i komunity školy. Cílem kurzu je podpora sociální inkluze žáků a studentů, kteří jsou i přes dostatečné intelektové schopnosti ohroženi sociálním vyloučením pro svoji odlišnost a potřebu specifické podpory při zapojování do sociální skupiny dětí.

  • modul akreditovaný pod názvem "Specifika inkluze žáků se znevýhodněním v oblasti psychiky, zvýšenou citlivostí a mimořádným nadáním" je zaměřen na náročnou, na vyšším stupni škol stále častější oblast žáků s "neviditelným" znevýhodněním. Kurz je jedním z prvních takových kurzů v republice.

  • Forma kurzu: Cyklus seminářů pro kolektiv pedagogů.

  • Místo konání: Zenklova 32, Praha 8 nebo příslušná škola, pro kterou bude kurz pořádán.

  • Číslo rozhodnutí o kareditaci: MSMT- 15546/2018-2-485, platnost do 12.9.2021

  • Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci škol - učitelé gymnázií, SOŠ a SOU, VOŠ, případně ZŠ, výchovní poradci, metodici, preventisté, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga, případně nepedagogický personál.

  • Předpokládaný počet účastníků: 10 - 20 osob.

  • Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin

  • Cena: 25 200 Kč pro skupinu

  • Certifikát

    • všechny moduly jsou samostatně akreditovány jako 8 hodinové kurzy, při absolvování všech tří modulů cyklu je možné získat i certifikát za celý 24 hodinový kurz.

Obsah vzdělávacího modulu

Cílem kurzu je usnadnit úspěšné zapojení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do výuky a do dalších aktivit školy – zkompetentnit pedagogický sbor v oblasti podpory žáků ohrožených sociálním vyloučením z důvodu zravotního postižení.

        • Identifikace specifik skupiny žáků se znevýhodněním v oblasti psychiky např. žáků se zkušeností s panickými atakami (jejich specifika, identifikace), diskuse nad možnostmi podpory protektivních a eliminace rizikových faktorů.

        • Žáci se zvýšenou citlivostí a s mimořádným nadáním, jejich specifika, projevy, identifikace, možnosti podpůrných opatření, podpory protektivních a eliminace rizikových faktorů.

        • Diskuse nad odlišnostmi a podobnostmi dalších skupin studentů ohrožených sociálním vyloučením.

        • Kazuistika sociální exkluze a zdařilé inkluze v rámci holistického přístupu.

Výstup: samostatný certifikát o obsolvování vzdělávání v rozsahu 8h.

Pár slov před finálním ANO

Hlavním cílem modulu je konkrétní aplikace inkluze na skupiny žáků, jejichž znevýhodnění je na první pohled neviditelné a může být snadno zaměňováno za jiné nebo úplně přehlíženo. Pedagogové se seznámí se specifiky žáků se znevýhodněním v oblasti psychiky, zvýšenou citlivostí a mimořádným nadáním.

Cílem celého cyklu je připravit podmínky pro úspěšné zapojení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do výuky a do dalších aktivit školy – seznámit pedagogický sbor s potřebami a komplexností tématiky zapojení žáka ohroženého sociálním vyloučením.

Kurz je postaven jako sociálně pedagogický, nikoliv speciálně pedagogický, zaměřuje se proto primárně na žáky s intelektuální výbavou umožňující bezproblémové zvládnutí obsahu učiva, byť za pomoci některých pomůcek nebo asistence. Cílem kurzu je podpora sociální inkluze žáků a studentů, kteří jsou i přes dostatečné intelektové schopnosti ohroženi sociálním vyloučením pro svoji odlišnost a potřebu specifické podpory při zapojování do sociální skupiny dětí.